Latest News

Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Bahasa Iggris Dan Terjemahannya Yang Baik Dan Benar

Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Bahasa Iggris Yang Baik Dan Benar | Pada kesempatan kali ini saya akan menuliskan contoh surat lamaran kerja guru bahasa inggris yang mungkin saat ini sedang Anda butuhkan. Bagi Anda yang masih kebingungan atau masih belum menguasai bahasa inggris, Anda dapat menyalin beberapa contoh yang telah saya tuliskan di bawah ini.  

Tidak hanya surat lamaran dengan bahasa inggris saja, akan tetapi kami juga telah menuliskan terjemahannya agar lebuh mudah memahaminya. Langsung saja di bawah ini adalah beberapa contoh surat lamaran kerja beserta artinya. 


Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Bahasa Iggris I



Bandar Lampung, July 2, 2015

Attention to:

Madam Gracia Indri
General Manger of English Course
Jl. Guna Bangsa, no 1
Bandung

Dear madam,

Having knowning the information in newspaper on June 29th, 2015 that English course, one of the city’s best courses requires teachers, I hereby submit myself to fill the position.

My name is Aria Nugraha. I am 22 years old. I am the fifth semester students who are studying at the University of Bandung, majoring in English Education. I am a responsible, highly motivated and disciplined person. In addition to having good skills in English both oral and written, I am also able to operate the computer well. I also have work experience in teaching private English for half a year.

Based on the qualifications I have, I am confident that I can give a great contribution to one of the best places to learn English in this country. As your consideration, along with this letter I am enclosing.
1. Copy of transcripts
2. Copy of KTM
3. Photocopy of ID card
4. Curriculum vitae
5. Photograph latest 3 X 4, 3 sheets

I really hope to be given the opportunity to interview at your convenient time.
Thanks for your attention and consideration.

Regards,


TTD

__________


Terjemahan Bahasa Indonesia : 


Bandar Lampung, 2 Juli 2015

Kepada YTH

Ibu Gracia Indri
General Manger English Course
Jl. Guna Bangsa, no 1
Bandung

Dengan hormat,

Setelah mengetahui dari surat kabar pada tanggal 29 Juni 2015 bahwa English course, salah satu course terbaik di kota ini membutuhkan tenaga pengajar, dengan ini saya mengajukan diri saya untuk mengisi posisi tersebut.

Nama saya adalah Aria Nugraha. Saya berumur 22 tahun. Saya adalah mahasiswa semester 5 yang sedang belajar di Universitas Bandung, jurusan Pendidikan Bahasa Inggris. Saya adalah orang yang bertanggung jawab, memiliki motivasi tinggi dan disiplin. Selain memiliki kemampuan yang baik dalam bahasa Inggris baik oral maupun written, saya juga mampu mengoperasikan komputer. Saya memiliki pengalaman kerja mengajar private bahasa Inggris selama setengah tahun.

Berdasarkan kualifikasi yang saya memiliki, saya yakin mampu memberikan kontribusi yang besar bagi salah satu tempat belajar Bahasa Inggris di negeri ini. Sebagai bahan pertimbangan Ibu, bersama surat ini saya melampirkan.
1. Foto copy transkip nilai
2. Foto copy KTM
3. Foto copy KTP
4. Curriculum vitae
5. Pas foto 3 X 4 terbaru, 3 lembar

Saya sangat berharap bisa diberikan kesempatan wawancara diwaktu yang bapak tentukan.

Atas perhatian dan kebijakasanaanya saya mengucapkan terimakasih.

Dengan Hormat,

TTd

Aria Nugraha

Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Bahasa Iggris Yang Baik Dan Benar II


Friday, 3rd July, 2015

To:

Mr. Ikhwanudin Awalin
The Principal of SMAN 1 Sinar Terang
Jl. Robusta coffee, no. 4
Bandar Lampung

Dear Sir,

The guidance of your school informed that your school is looking for additional teachers as Mathematics, English, and art teacher. Therefore, through this letter I would like to apply for a job at the school to fill the position of English teacher.

I had been taking my undergraduate education at the University of Bandar Lampung, majoring in English language education, in 2014. While studying in college, I had undergone a training program that has been trained me to be an effective and efficient teacher.

I have experience in working as a teacher in English Course for 2 years and now I am trying to develop my career and looking for a new challenge in school which is led by you. For your consideration, through this letter, I enclosure some important letters, they are 4 pieces of 2 X 3 photos, CV, copies of diplomas, and a photocopy of ID card.

I would be very happy if given a chance interview at your convenient time.
Thanks for your nice attention and your consideration.

Sincerely yours,

Signed

Sofia Permata Sari, S. Pd


Terjemahan Bahsa Indonesia : 


Jum’at 3 Juli 2015

Kepada Yth

Bapak Ikhwanudin Awalin
Kepala Sekolah SMAN 1 Sinar Terang
Jl. Kopi Robusta, no. 4
Bandar Lampung

Dengan hormat,

Guru pembimbing di sekolah Bapak menginformasikan bahwa sekolah yang Bapak pimpin sedang mencari tenga pengajar tambahan sebagai guru Matematika, Bahasa Inggris, dan kesenian. Oleh karena itu, melalui surat ini saya ingin melamar pekerjaan di sekolah Bapak untuk mengisi posisi guru bahasa Inggris.

Saya telah menempuh pendidikan sarjana saya di Universitas Bandar Lampung jurusan Pendidikan bahasa Inggris, in 2014. Selama belajar di kampus, saya menjalani program pelatihan mengajar yang telah melatih saya menjadi seorang guru yang efektif dan efisien.

Saya memiliki pengalama kerja sebagai guru di English Course selama 2 tahun dan saat ini saya mencoba mengembangkan karier saya dan mencari tantangan baru di sekolah yang Bapak pimpin ini. Sebagai bahan pertimbangan Bapak, saya melmpirkan beberapa surat penting, yaitu Pas foto, CV, foto kopi ijazah, dan foto kopi ktp.

Saya akan sangat senang bila diberi kesempatan interview pada waktu dan taanggal yang telah Bapak tentukan.
Atas perhatian dan Kebijaksanaab Bapak saya mengucapkan terimakasih.

Dengan hormat,

ttd

Sofia Permata Sari, S. Pd



Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Bahasa Iggris Yang Baik Dan Benar III


Bandar lampung, 8th May, 2015

Attention To:

The President of English Fun (EF) Course
Jl. Teuku Umar no. 146
Bandar Lampung

Dear Madam,

Having knowing that English Fun Course (EFC) one of the greatest English course in Indonesia needs employee as a teacher. Through this letter, I would like to apply for that position. I am sure it would be an excellent career opportunity for me to join in and work for this respective English Course.

My name is Chairul Ichwan, I am twenty one years old. I am a student of English Department, Lampung University in the eighth semester. I consider myself that I have good qualifications to fill the position as English teacher in this course. I have good time management, and motivation to progress beside that I am good in English both oral and written.

With all my qualifications, I believe that I will be able to give a good contribution in this course. For your consideration, I enclose my:

1. Copy of Academic Transcript.
2. Curriculum Vitae.
3. Recent photograph with size of 3×4.

I would express my gratitude for your nice attention and I am looking forward to your reply soon. Thank you very much.

Sincerely yours,


____________

Terjemahan Bahsa Indonesia : 


Bandar lampung, 8 Mei 2015

Perhatian Untuk:

Presiden English Fun (EF) Kursus
Jl. Teuku Umar no. 146
Bandar Lampung

Dengan hormat,

Setelah mengetahui bahwa bahasa English Fun Course (EEF) salah satu tempat kursus bahasa Inggris terbesar di Indonesia membutuhkan karyawan sebagai guru. Melalui surat ini, saya ingin melamar posisi tersebut. Saya yakin itu akan menjadi kesempatan karir yang sangat baik bagi saya untuk bergabung dan bekerja di English Fun Course.

Nama saya Chairul Ichwan, Saya berusia duapuluh satu tahun. Saya seorang mahasiswa dari Jurusan Bahasa Inggris, Universitas Lampung pada semester delapan. Saya menganggap diri saya memiliki kualifikasi yang bagus untuk mengisi posisi sebagai guru bahasa Inggris di kursus ini. Saya memiliki manajemen waktu yang baik, dan motivasi untuk berkembang selain itu saya memiliki kemampuan dalam bahasa Inggris baik lisan maupun tulisan.

Dengan semua kualifikasi saya, saya percaya bahwa saya akan dapat memberikan kontribusi yang baik dalam kursus ini. Sebagai bahan pertimbangan, saya lampirkan:

1. Copy Transkrip Akademik.
2. Curriculum Vitae.
3. Pas foto terbaru dengan ukuran 3×4.

Saya akan mengucapkan terima kasih atas perhatian yang bagus dan saya menantikan balasan Anda segera. Terima kasih banyak.

Dengan hormat,


____________



Contoh Surat Lamaran Kerja Guru IV


Ridho Prajo
Jl. Majapahit Jaya
08879087657
Email : prajo.ridho@yahoe.com

January 23, 2015

To: Mr. Adam Muhammad
SMP Bangun Negara
Galaxy Office D-1
Bekasi
(021) 234 7658 897
Email : bangun.negara@yahoo.co.id

Dear Mr. Adam

Thank you for the information that you post on Kabar Indonesia newspaper about a teaching job position in your institution. I am available to fill that position and willing to have test and interview.

I recently graduated from Muhammadiyah University. As a graduate in Mathematics Education, I am confident that my skills meet the requirement from your institution.

From the information, I see that the candidates whom you look for must have excellent spoken and written English skills. I attach my TOEFL and English course certificate to prove my language ability. Before, I ever taught mathematics in an international school.

I have attached some documents required, including my resume. Those might help to see my qualifications and experiences. I look forward to hearing from you soon.

Very truly yours,
Ridho Prajo


Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Bahasa Iggris V


Puri Santika Damai
Jalan P. Mawar Perum Villa Cempaka Blok A No 4
Majalengka, Jawa Barat
Email: damaipuri@gmail.com

Majalengka, March 3, 2015

To : The Chairman of Majalengka International School
Majalengka

Subject : Application for being a new English Teacher

Dear Sir,

I am applying for the position of English teacher in your institution. Here is my brief data:

Name : PURI SANTIKA DAMAI
Place and Date of Birth : Cirebon, July 31, 1993
Education : Bachelor Degree of English Education

I graduated from English Education Study Program of FPBS of Indonesia University of Education (UPI) Bandung. In addition, I had ever taken English Courses at LBPP LIA and English First (EF). I have been teaching English since the first year of my study in some English courses and school. I have been teaching English for 4 years. Therefore, I feel confident that my educational background and career interest will meet your expectation and institution recruitment requirements.

I would be available to have an interview at anytime and look forward to hearing from you soon. Thank you.

Yours faithfully,

Puri Indah Santika
HP +6282367858554

Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Bahasa Iggris VI


Lampung, April 21, 2015

To: Ms. Rudia Pertiwi
SMA Kartini Indonesia
Solo, Jawa Tengah

Dear Ms. Rudia,

Based on the information from Berita Solo newspaper which said that SMA Kartini Indonesia needs a physics teacher,

Name : Ginanti Setya Sari, S.Pd.
Date of Birth : December 1, 1991
Religion : Islam
Education : S1 Physics Education Department, Jakarta State University
Address : Jalan Perjuangan No. 43, Semarang, Jawa Tengah
Contact Person : 08157897865

Would like to apply for the position as a physics teacher. I am fluent in speaking English and before, I have ever taught in some schools in Jakarta.

As a consideration, I attached the documents required such as:

1. Copy of graduation certificate: 1 sheet.
2. Copy of academic transcription: 1 sheet.
3. Curriculum Vitae: 1 sheet.
4. Copy of identity card: 1 sheet.
5. Photo (3×4): 2 photos.

I would be available to have an interview at anytime and look forward to hearing from you soon. Thank you.

Best regards,
(Ginanti Setya Sari, S.Pd.)


Demikianlah Contoh Surat Lamaran Kerja Bahasa Inggris Dan Terjemahannya yang dapat kami sampaikan. Anda dapat menggunakannya sebagai bahan referensi saat aanda membuat surat lamarann yang serupa. Demikianlah Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Bahasa Iggris Yang Baik Dan Benar

0 Response to "Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Bahasa Iggris Dan Terjemahannya Yang Baik Dan Benar"